Genital Siğil

Kondilom (condyloma accumunata) denilen genital siğiller HPV virüsü ile enfekte olmuş bireylerle cinsel birlikteliğe girilmesi sonrasında ortaya çıkar. Bu siğillerin tekrarlama eğilimi vardır.

Genital bölgeye yerleşen bu HPV virüsleri el ve ayaklara da yerleşerek bu bölgelerde de siğillere neden olur. Yaklaşık 100 kadar çeşidi vardır. Özellikle genital lezyonlarda çok sık rastlanan 6, 11, 16, ve 18 başta olmak üzere 20 kadar çeşidi saptanmıştır.

Kadınlarda sıklıkla vajen, makat ve çevresinde, vajen ile makat arasındaki bölgede, erkeklerde ise penis ve kasık bölgelerinde görülür. Tek bir siğil olabileceği gibi çok sayıda da karşımızı çıkabilir. Görünümü karnabahar şeklindedir. Ağrı olmaz ancak kaşında ve yanma gözlemlenebilir. Hamilelik döneminde çok hızlı bir şekilde çoğalır ve büyürler.

Kuluçka süresi ile ilgili belli bir süreden bahsetmek doğru değildir. Uzun süre sessiz kalabilirler. Temastan yıllar sonra bile ortaya çıkabilirler. Genellikle bulaşmasından sonraki 1-8 ay içerisinde belirti verir.

Toplu iğne başı kadar küçüktür ve hasta kendisi görüp fark edebilir, hissedebilir. Tedavi edilmediği takdirde hızlıca büyüyebilme ve çoğalabilme eğilimindedirler.

Genital Siğiller Kanser Yapar mı?

Genital siğiller HPV tip 6 ve 11 ile oluşur. Kanser açısından düşük riskli gruptadır. Kansere dönüşmez. Kanser riski son derece düşük de olsa bu tanı konan bireylerin yılda bir kerede olsa smear testini yaptırmaları gerekmektedir.

Peki Neden Tedavi Edilmelidir?

Tedavi edilmediği takdirde cinsel birliktelik sonrasında eşe bulaşabilir. Bu durumu engellemek, kozmetik nedenler, ağrı, kaşıntı ve yanma gibi sorunları gidermek için mutlaka tedavi edilmelidir. Bu lezyonlar çoğu kişide cinsel isteksizlik, partnere bulaştırma korkusu ve endişesi yaratır.

Tedavi edilen siğillerin yeniden tekrarlama durumu söz konusudur. Bağışıklık sistemi zayıfladığı, direnç düştüğü anda siğiller yeniden kendini gösterebilir.

HPV ile ilgili daha geniş bilgiyi, bulaşma ve korunma yollarını HPV enfeksiyonu bölümünden okuyabilirsiniz.

TANI:

Siğillerin görülmesi ile tanı konur. Bazı lezyonler ciltle aynı hizada olur ve bu gibi durumlarda tanıda zorlanma yaşanabilir. Bu tarz durumlarda özel solüsyonlar ve kolposkopi ile tanı konabilir. Smear testi genital siğillerin tanı ve takibinde oldukça önemlidir. Kondilom geçiren bir kişinin yılda bir defa smear testi yaptırması gereklidir. Çünkü bu lezyonlar kendini tekrarlayabilir. Eğer bir kişi kondilom tanısı almış ise mutlaka cinsel birliktelik kurduğu kişinin de muayene olması, aynı şekilde eğer bir lezyon varsa mutlaka tedavi olması gerekmektedir. Çünkü eşiniz tedavi olmazsa sürekli bulaşmasına sebep olur.

TEDAVİ:

Tedavide virüsü yok etmek mümkün değildir. Sadece siğiller ortadan kaldırılır. Genital bölgedeki her lezyon siğil değildir. Bu nedenle ne sağlıklı mutlaka bir dermatoloğun veya jinekoloğun muayene etmesidir.

LEEP İLE ÇIKARMA VEYA CERRAHİ MÜDAHALE:

Siğillerin çok büyük olduğu durumlarda uygulanır.

SİĞİLLERİN YAKILMASI VEYA DONDURULMASI:

Çok sık uygulanan ve en başarılı tedavi yöntemidir. Amaç lezyonun tahrip edilmesidir. Dondurma işleminde krioterapi (sıvı nitrojen), yakma işleminde ise laser ya da elektrokoter uygulanır. Lezyonlar çok sayıda ise 2 seans gerekebilir. Yakma işleminde siğilin sayısına ve yerine göre lokal ya da genel anestezi uygulanır.

KİMYASALLAR:

Uzun süreli bir tedavidir. Dışarıdan sürelen ilaçlar kullanılabilir. İlaçların büyük bir kısmı hasta tarafından değil doktor tarafından uygulanmalıdır. Çünkü bu ilaçların yanlış uygulanması çevre dokulara zarar verebilir.

İLAÇ TEDAVİLERİ:

İmmün direncini arttırmak için interferon ve imikimod kullanılır. Aldara krem uygulandığı bölgede lokal olarak immün direncini arttırır. Hamilelikte de kullanılabilir. Çok tercih edilmez. Çünkü tedavi çok uzun süreli ve zordur. Haftada 3 kez olacak şekilde 16 haftaya kadar tedavinin devam ettiği durumlar olabilir. Aynı zamanda krem kullanıldığı andan itibaren 10 saat içerisinde duş alınmamalı ve cinsel ilişkiye girilmemelidir.

Op.Dr. Pelin İlbeyi'ne Sorun